登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

飞啦不休

The Harder The Life,The Sweeter The Song

 
 
 
 
 

日志

 
 
关于我

【吉他谱】【弹唱谱】 最近更新请关注 我的公众号:飞啦不休丨全新网站已上线,最新更新请移步: flybuxiu.com

【乐】Sweet Home Alabama-Lynyrd Skynyrd  

2011-06-22 23:27:15|  分类: |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |

在星际争霸II任务模式的酒吧里有台自动点唱机,点击一次就有投币声接着就换一首歌,很好玩。有一首歌第一遍听就感觉旋律很熟,名字叫“甜蜜的家阿拉巴马”。脑子里回响了很多遍之后,第二天终于想到艾米纳姆在他的电影《八英里》出现过,他和哥们一边修着一辆破车,一边唱着现编歌词的阿拉巴马,本来是首轻松欢快的歌,他们却唱的很无奈,因为他去参加说唱比赛却紧张的唱不出一句词;跟女友分手后无家可归去了妈妈的住处,却发现她的新男友居然是他同学,还是一酒鬼;好哥们拿了把枪来吓唬人结果走火打到自己腿上……就像电影最后阿姆唱的,是的我的生活就是这么操蛋你来讲讲我还有什么糗事吧!

Sweet home alabama 是1970年代美国南部的摇滚乐队Lynyrd Skynyrd的一首歌,他们还有一首Free Bird,听过的人都会记得那段非常非常精彩的吉他合奏。电影阿甘正传就用了乐队的这两首歌做插曲,另外还有部电影用Sweet home alabama作为名字:情归阿拉巴马。

Turn it up
Big wheels keep on turning
Carry me home to see my kin
Singing songs about the southland
I miss ole Bam now once again and I think it's a sin, yes
Well I heard Mister Young sing about her
Well I heard ole Neil put her down
Well I hope Neil Young will remember
A southern man don't need him around anyhow
Sweet home Alabama
Where the skies are so blue
Sweet home Alabama
Lord I'm coming home to you
In Birmingham they love the Gov'nor, boo-hoo-hoo
Now we all did what we could do
Now Watergate does not bother me
Does your conscience bother you, tell the truth
Sweet home Alabama
Where the skies are so blue
Sweet home Alabama
Lord I'm coming home to you, here I come, Alabama
Now Muscle Shoals has got the Swampers
And they've been known to pick a song or two, (yes they do)
Lord, they get me off so much
They pick me up when I'm feeling blue, now how about you
Sweet home Alabama
Where the skies are so blue
Sweet home Alabama
Lord I'm coming home to you
Sweet home Alabama, oh sweet home
Where the skies are so blue, and the Governer's true
Sweet home Alabama, loardy
Lord I'm coming home to you, yeah, yeah

巨大的汽轮持续旋转
带我回家探望我的亲人
口中唱着南部的歌曲
我再次想念阿拉巴马
我想这是一种罪,是的

哦,我听到Neil Young唱着关于她的歌
哦,我听到Neil拒绝了她
哦,我希望Neil Young 记住
无论如何一个南部男人不需要他的围绕

甜美的家园,阿拉巴马
那里有蔚蓝的天空
甜美的家园,阿拉巴马
主啊,我要回到你的身旁了

在伯明翰他们热衷于统治者
现在我们做我们力所能及的
现在水门事件不再困扰我了
是否你受到你良心的谴责?
实话实说!

甜美的家园,阿拉巴马
那里有蔚蓝的天空
甜美的家园,阿拉巴马
主啊,我要回到你的身旁了
我要回到阿拉巴马勒

现在Muscle shoals已经成为开路者
他们因为一两首歌而被人们熟知
主啊,我已青睐他们许久
当我感到悲伤的时候他们令我精神振奋
你觉得呢?

甜美的家园,阿拉巴马
那里有蔚蓝的天空
甜美的家园,阿拉巴马
主啊,我要回到你的身旁了

甜美的家园,阿拉巴马
哦,甜美的家乡宝贝
那里有蔚蓝的天空
这里的官员如此真诚
甜美的家园,阿拉巴马
老天阿
我就要回到你的身旁了
是的,Montgomery已经得到答案。
 

     

Lynyrd Skynyrd - Freebird
If I leave here tomorrow如果明天我离开这里
Would you still remember me?你还会记得我吗?
For I must be travelling on, now,我必须启程了
'Cause there's too many places I've got to see.只因有太多我想看的地方
But, if I stayed here with you, girl,女孩,如果我留下来与你在一起
Things just couldn't be the same.也不会和从前一样
'Cause I'm as free as a bird now,因为,现在的我自由如鸟
And this bird you can not change.一只妳无法改变的鸟
And this bird you can not change.一只妳无法改变的鸟
And this bird you can not change.一只妳无法改变的鸟
Oh Lord Knows I Cant Change.连上帝也知道我无法改变
Bye, bye, Baby its been a sweet love.再见了,那曾是一段甜美的爱情
Though this feeling I can't change.虽然这份感情我无法改变 
But please don't take it so badly,但请不要糟蹋了它
'Cause Lord knows I'm to blame.上帝知道我必须启程了
But, if I stayed here with you girl,女孩,如果我留下来与你在一起
Things just couldn't be the same.也不会和从前一样
Cause I'm as free as a bird now,因为,现在的我自由如鸟
And this bird you'll never change.一只妳无法改变的鸟
And this bird you can not change.一只妳无法改变的鸟
And this bird you can not change.一只妳无法改变的鸟
Lord knows, I can't change.连上帝也知道我无法改变
Lord help me, I can't change.上帝帮帮我,我无法改变
Lord I Can't Change,上帝,我无法改变
Won't You Fly High Free Bird Yea.为什么不飞更高 

 

【8miles】里的那一段。网上找不到音乐,自己去电影里听吧。

[Future] 
Well Jimmy moved in with his mother 
Cuz he ain't got no place to go
[Eminem] 
And now I'm right back in the gutter 
With a garbage bag that's full of clothes 
[Future] 
Cuz you live at home in a trailer 
What the hell u gonna do?
[Eminem] 
Cuz I live at home in a trailer 
Mom I'm coming home to you
Well my names jimmy and his names Greg Buel 
And me him n u went to the same school. 
This ain't cool, I'm in a rage, he tappin my mom 
Were almost the same age 
On the microphone I drop bombs 
Look at this car, thanks a lot moms! 
“Here happy birthday rabbit 
Here's a brand new car, u can have it” 
a 1928 delta. this shit wont even get me to the shelter. 
And I cant even say I'm from Motown. 
Cause I'm back in the 8-1-0 now
Cuz I live at home in a trailer, 
Mom I'm commin' home to you…

  评论这张
 
阅读(2097)| 评论(0)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018